مرسدس بنز با ارزش ترین برند، فولکس واگن با ارزش ترین گروه خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ – دیجیاتو – هاست و سرور مجازی

ارسال شده توسط

کمپانی آلمانی مرسدس بنز که شناخته شده ترین زیر مجموعه گروه دایملر است، اخیرا در تحقیقی که از سوی موسسه برند فاینانس (Brand Finance) انجام شده، توانسته به عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دست پیدا کند
Aston_Martin-DB11_V8-2018

در مقایسه با ارزیابی سال قبل برند فاینانس، استون مارتین با ثبت رشد ۲۶۸ درصدی بیشترین پیشرفت را داشته و اکنون ارزش آن به ۳٫۶ میلیارد دلار رسیده است. این خودروساز انگلیسی که موفق ترین سال خود را از ۲۰۱۰ به این طرف پشت سر گذاشته، از جایگاه ۷۷ در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۲۴ در سال ۲۰۱۸ صعود کرده است.

کمپانی آلمانی مرسدس بنز که شناخته شده ترین زیر مجموعه گروه دایملر است، اخیرا در تحقیقی که از سوی موسسه برند فاینانس (Brand Finance) انجام شده، توانسته به عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دست پیدا کند. به گفته این موسسه، اشتوتگارتی ها رشد چشمگیر ۲۴ درصدی را در مقایسه با سال قبل داشته و ارزش برند خود را اکنون به ۴۳٫۹ میلیارد دلار رسانده اند.

از میان برندهای چینی، هاوال، جیلی، BYD، بائوجون و فوتون رشد بسیار خوبی تجربه کرده اند. همین چندی پیش بود که جیلی با خرید نزدیک به ۱۰ درصد از سهام دایملر، حدود ۶ میلیارد دلار به ارزش برند خود اضافه کرد.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019

Ford-Explorer_Sport-2018

از میان گروه های خودرویی فولکس واگن که مالک برندهای مطرحی مثل آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی و چند برند دیگر است، با ۷۵٫۷ میلیارد دلار ارزشمندترین گروه خودرویی در جهان به شمار می رود. بعد از آن گروه های دایملر با ۵۴٫۶ و تویوتا با ۵۲٫۸ میلیارد دلار ارزش در رده های دوم و سوم قرار دارند.

Toyota-C-HR_US-Version-2018

فولکس واگن، هوندا، نیسان، پورشه، فورد، آئودی و شورولت خودروسازانی هستند که رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

بد نیست اشاره کنیم که چینی ها به دلیل رشد و شکوفایی اقتصادی گرایش بیشتری به سمت برندهای لوکس پیدا کرده و برندهای ژاپنی عادی کمی به حاشیه رانده شده اند.

top 10 most valuable brands 2018

در بین خودروسازان آمریکایی، فورد با دو رتبه تنزل و کاهش ارزش از ۲۲٫۴ میلیارد در سال ۲۰۱۷ به ۱۷٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ کماکان ارزشمندترین برند است.

Aston_Martin-DB11_V8-2018

بعد از مرسدس بنز، تویوتا در رده دوم ایستاده و رده سوم نیز به باواریایی ها یا همان ب ام و تعلق گرفته است. طبق ارزیابی برند فاینانس ارزش برند تویوتا با ۶ درصد افت به ۴۳٫۷ میلیارد دلار کاهش یافته؛ وضعیت نه چندان خوب تویوتا در چین که بزرگ ترین بازار خودرویی جهان محسوب می شود، عامل اصلی پسرفت این خودروساز ژاپنی بوده است.

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، ب ام و، سایک موتور، هوندا، نیسان، جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر دیگر گروه هایی هستند که به ترتیب تا رتبه دهم ایستاده اند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *